Skip to content
television

Uppgraderat öppet fibernät och kollektiv tv från Telia

Aktuellt
television

Vi på Nybo har ett kollektiv tv-avtal med Telia med paketet Start till våra hyresgäster som ersätter de fria kanaler som vi tidigare haft i vårt kabel-TV nät, men naturligtvis finns fortfarande möjligheten att välja till tjänster i det öppna nätet.

Uppgraderat öppet fibernät och kollektiv tv från Telia
Nybo har ett kollektiv tv-avtal med Telia som ersätter de fria kanaler som vi tidigare haft i vårat kabel-TV nät. Naturligtvis finns fortfarande möjligheten att välja till tjänster i det öppna nätet (se tjänsteportalen Zitius.se).
Digital-tv från Telia!
Du beställer och får hem din TV-box och koder från Telia och aktiverar ditt abonnemang. En tv-box per hushåll ingår. Koder får du i samband med aktiveringen som du skall knappa in i tv-boxen när den är inkopplad. Om du har fler TV-apparater i lägenheten kan du köpa till s.k. tvillingabonnemang hos Telia.
Du beställer/aktiverar på www.telia.se/aktivera eller ringer Telia på telefonr 020-20 20 70. Bifogat finner du mer information från Telia om hur du gör för att beställa din TV-box och aktivera digital-TV från Telia.

Vad händer nu?
Våra lägenheter behöver förberedas för att underlätta inkoppling av Telias IPTV. Vi kommer även behöva installera ett extra uttag i lägenheterna för att du som boende enkelt ska kunna koppla in den nya TV-boxen från Telia.
Arbetet kommer att pågå under Vinter/våren 2024/2025 och du kommer att bli kontaktad av
tekniker från underleverantören Transtema som kommer och genomför installationen.

Vad händer med kabel-tv nätet?
Det gamla kabel-tv nätet kommer att släckas ner under våren 2025. Exakt datum återkommer vi om. Vi kommer erbjuda digital-tv från Telia istället som ingår i ditt boende.

Ökad säkerhet och identifiering med kontakt med Telia tjänsteleverantör
From 1 april 2021 måste du som privatperson identifiera dig när du kommer i kontakt med Telia. Beställer du via telia.se/aktivera måste du ha ditt Bank-ID redo som du måste identifiera dig med. Har du inte BankID behöver du en s.k. personlig kod. Denna kan du beställa ut själv via www.telia.se/id, genom att ringa Telia kundtjänst på 020 -20 20 70 eller besöka en Teliabutik. Information gällande säker identifiering och personlig kod finns på www.telia.se/id om du har några frågor.

Vänliga hälsningar, Nykvarnsbostäder

Relaterade inlägg

Aktuellt

Avbrott Mina sidor

På grund av ett kommande systembyte kommer Mina sidor inte att vara tillgängligt under perioden 14 oktober till 3 november. Det kommer inte heller att vara möjligt att registrera sig som ny sökande under denna period. Befintliga kunder kan kontakta Nybo Kundservice på info@nybo.se för att till exempel göra en felanmälan eller få hjälp med annat som man i normala fall hanterar på Mina sidor. Tack för visad förståelse.

Aktuellt

Fullbelamrade balkonger

Vi vill påminna om att det inte är tillåtet att belamra balkonger med föremål som inte hör till den ursprungliga användningen av balkongen. Vi har uppmärksammat att det förekommer att balkonger används för förvaring av bland annat bildäck, vitvaror och andra olämpliga saker. Detta beteende innebär både en säkerhetsrisk och estetiska problem för både de boende och fastigheten som helhet. Vi vill därför härmed informera om att denna typ av förvaring omedelbart måste upphöra.

Skip to navigation