Ny TV-lösning
Nu tar vi nästa steg och utvecklar TV-lösningen för samtliga hyresgäster.
Från och med nu öppnar vi upp så att alla får tillgång till Telias IPTV via TV-box. Det innebär att samtliga hyresgäster hos Nybo kan beställa hem sin nya TV-box som kan kopplas in via nätverkskabel eller kopplas upp via trådlöst nätverk. TV-utbudet som ingår är TV-Start. Du beställer/aktiverar på www.telia.se/aktivera eller ringer Telia på tfn 020-20 20 70.
Kanaler som ingår
Streaming & play
För att underlätta inkoppling av den nya TV-boxen och göra det enkelt även för dig som inte har internet/trådlöst nätverk att koppla upp den nya TV boxen till, sätter vi upp ett TV-uttag i vardagsrummet. Vår leverantör kommer att utföra detta arbete och mer information kommer när det är dags för din lägenhet.
När den nya TV-lösningen är på plats kommer det gamla kabel-TV nätet att stängas ned så det är viktigt att förberedelserna för TV-uttag i vardagsrum kan utföras i god tid och att du aktiverar din TV-box.
Aktivering kan alltså göras redan nu även om övriga förberedelser kanske inte blir klara förrän lite senare. Ett slutdatum för den gamla TV-lösningen är inte bestämt men supporten kommer att upphöra någon gång under tredje kvartalet 2024.
Du som idag har tilläggstjänster via Boxer måste kontakta dem i god tid för att ta reda på om de kan erbjuda dig motsvarande tjänst digitalt eller välja någon annan leverantör med motsvarande utbud. Du som har digitala tjänsteleverantörer (enligt utbud på Zmarket) kan fortsätta använda dem som tidigare.
För frågor vänligen kontakta vår kundservice på telefon 08-55 50 14 50 eller mejla till info@nybo.se. Vi svarar direkt eller tar reda på det du undrar över så att ingen ska behöva bli överraskad eller besviken för att något varit otydligt.